مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری از صدور شناسه فعالیت برای 149گروه جهادی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 27 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، سرهنگ پاسدار محمد علی مرادی در همایش شکوه هجرت و آیین تجلیل از گروه های جهادی در تالار فارابی دانشگاه شهرکرد افزود:این گروه ها در چهار عرصه محرومیت زدایی ، فرهنگی، بهداشت و سلامت و زیرساخت و عمرانی در استان فعالیت دارند که از امسال وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نیز می شوند.
به گفته وی، گروه های جهادی با حضور تمامی اقشار بسیج استان تشکیل شده است و این گروه ها با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
مرادی یادآور شد:بانک جامع گروه های جهادی در کشور ایجاد شده است و در استان نیز گروه های جهادی فعال ثبت شده اند.
این مسوول سپاه قمر بنی هاشم(ع) گفت: امسال گروه های جهادی 60هزار و 300نفر روز در عرصه های مختلف در قالب اردوهای جهادی یک روزه ، سه روزه ، هفت روزه و 10 روزه فعالیت و خدمت رسانی داشته اند.
مرادی یادآور شد: از این تعداد 13هزار و 700نفر روز دانشجویان بسیجی و جهادی و 33هزار نفر روز نیز دانش آموزان در قالب اردوهای جهادی فعالیت داشته اند.
به گفته وی، بسیجیان جهادگر امسال 75مورد فعالیت عمرانی از جمله ساخت مسکن،زیرسازی و عمران ،مسجد و خانه بهداشت را تکمیل کردند.
مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) گفت:تفاهمنامه ای در سطح کشور با کمیته امداد امام برای ساخت 20هزار واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان منعقد شده است که چهارمحال و بختیاری نیز در بخشی از این ساخت و ساز خانه نیازمندان مشارکت خواهد داشت.
مرادی اظهار کرد:گروه های جهادی از این پس با شناسایی طرحهای عمرانی دارای پیشرفت فیزیکی برای تکمیل و بهره برداری از آن برنامه ریزی کنند.
به گفته وی، با تفاهمنامه ای که با آستان قدس رضوی منعقد شده است امسال 600میلیون ریال اعتبار برای اتمام طرحهای عمرانی که از سوی گروه های جهادی در حال انجام است، اختصاص یافت.
یکی از استادان دانشگاه های چهارمحال و بختیاری نیز گفت:شرکت در اردوهای جهادی یک جهاد کبیر است که باعث مقابله با محرومیت ها می شود.
احمدرضا بسیج افزود:رفع محرومیت کارزار و مقابله با دشمن است چرا که دشمن نمی خواهد ایران اسلامی پیشرفت کند.
در این همایش که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ،از گروه های برتر جهادی در چهارمحال و بختیاری که نقش مهمی در ارائه خدمات به مردم مناطق محروم داشته اند، تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار