مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان در روزهای منتهی به دهه اول آذرماه خبر داد و گفت: این سیستم بارشی سبب وقوع بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان می شود.
کد خبر: ۳۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 01 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مهرداد قطره سامانی افزود: این سیستم بارشی فعال از اواسط روز پنجشنبه و بخصوص روز جمعه در استان فعال می شود.
وی ادامه داد: این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ها و وقوع سیلاب سیل در برخی نقاط استان را دارد و علاوه بر این در کوهرنگ بارش برف را به همراه دارد.
قطره سامانی با هشدار نسبت به پرهیز از برپایی چادر و اسکان دامها در حاشیه رودخانه و مسیل ها، تصریح کرد: به سبب وقوع صاعقه و تگرگ از تردد در مناطق کوهستانی اجتناب شود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین نسبت به احتیاط در رانندگی و به همراه داشتن تجهیزات لازم در جاده های کوهستانی و برف گیر و پاکسازی کانال، آبراهه و دهانه پل ها در مناطق شهری و روستای هشدار داد.
چهارمحال و بختیاری در 9 سال اخیر با کاهش 85درصدی بارش های پاییزی به ویژه در ابانماه و آذرماه همراه بوده است و کشاورزان امیدوارند در این ماه باقی مانده از پاییز 95 بارش ها باعث سیرابی مزارع برای فصل بهار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار