قائم مقام وزیر صنعت:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 750 شرکت تجاری در ایران فعال و صادرات بالای 10 میلیون دلار کالا به خارج از کشور را انجام می دهند.
کد خبر: ۳۳۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 03 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مجتبی خسرو تاج در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان اینکه در عرصه بین المللی برای تقویت بخش صادرات غیرنفتی کشور باید تلاش شود، اظهار کرد: در زمینه توانمندسازی، به روز رسانی دانش و آگاهی حرفه ای این شرکت ها برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
به گفته وی، وجود این تعداد شرکت و بنگاه تجاری در ایران درحالی است که در کشور آلمان یکهزار شرکت و در کشور اتریش 50 هزار شرکت و بنگاه صادراتی فعال است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: رقابتی نبودن یکی از معضلات صادرات کشور است که باید تمامی سازمانها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی برای حمایت از صادرات همراهی و عزم ملی ایجاد شود.
خسروتاج ادامه داد: هر استان در کشور و ایران در عرصه بین الملل برای رقابتی شدن باید برای کالا و خدمات خود هویت ایجاد کند.
به گفته وی، تعیین هویت برای استان ها براساس یک ویژگی خاص استان مانند گردشگری، توریسم مذهبی، آبزی پروری، فولاد و محصولات کشاورزی می تواند برنامه ها، اهداف و چشم انداز توسعه ای هر استان را بهبود و جهت دار کند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم اینک تجارت جهانی پویا و متحول شده و نوع کالا و رشته های صادراتی دائم در حال تغییر و تحول هستند که در بخش کالا و خدمات نیز تجارت ایران باید ساماندهی شود.
طبق گزارش های وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال افزون بر 6 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کشور انجام شده که حدود 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد و تراز تجاری ایران مثبت است.
در این آیین هفت صادرکننده برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار