مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از افزایش اقدامات حفاظتی در مناطق حفاظت شده استان به دلیل آسیب پذیری بیشتر با افزایش سرما و برودت هوا خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 04 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی افزود: از آنجایی که در روزهای پایانی پاییز، حیات وحش در معرض آسیب پذیری بیشتری از سوی شکارچیان قرار می گیرد، افزایش مراقبت و ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت استان اجتناب ناپذیر است.
وی، با بیان اینکه روزهای پایانی پاییز و روزهای آغازین زمستان فصل سرمستی حیات وحش است اظهار کرد: این فصل تا ماه اردیبهشت حساس ترین زمان آسیب پذیری حیوانات از سوی شکارچیان و متخلفان محیط زیست است.
احمدی گفت: در این فصل گونه هایی مانند قوچ و میش وحشی از مخفیگاه و مناطق دوررس خارج می‌شود و باتوجه به کاهش هوشیاری این گونه، ضریب مراقبت‌ آنان پایین می آید از این رو به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.
به گفته وی، با سرد شدن هوا، علاوه بر موارد ذکر شده، کمبود علوفه در ارتفاعات نیز یکی از دلایل نزدیک شدن حیات وحش به روستاها، باغات و زمین های کشاورزی و جاده ها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر لزوم آگاهی رسانی به مردم، به ویژه جوامع محلی حاشیه مناطق حفاظت شده، از مردم استان درخواست کرد که هنگام مشاهده حیات‌وحش در نزدیکی محل زندگی و مناطق پرخطر و یا مواجهه با شکارچیان یا متخلفان محیط زیست با ادارات حفاظت محیط‌ زیست تماس بگیرند و محیط‌بانان را در انجام وظایف و مأموریت‌های‌شان یاری کنند.
چهارمحال و بختیاری با داشتن یک درصد مساحت کشور، بیش از یکهزار و 200 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری شناسایی شده که این استان با داشتن بالاترین درصد گونه بومی در کشور معادل 28.3 گونه بومی در میلیون هکتار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار