آیین تجلیل از هفت صادر کننده نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تجلیل شد.
کد خبر: ۳۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 04 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گفت: همدلی و وفاق کاری ایجاد شده بین بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی استان در دولت تدبیر و امید عامل رونق و پیشرفت بسیاری از امور از جمله برنامه ریزی ها به صورت خرد جمعی اقدام شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: برخلاف برخی نواقص استانی و ملی از جمله توسعه نیافتگی، ابزارهای لازم توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
استاندار ادامه داد: اتمام طرح های اقتصادی نیمه تمام در دست اجراست و طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا ، اکنون در بخش زیرساختی استان به خصوص امور عمرانی چهارمحال و بختیاری تحول ایجاد کرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در امور اقتصادی و زیرساختی چهارمحال و بختیاری، طی سال 94 نرخ مشارکت مردم استان مردم را 10 درصد افزایش داده است.
به گفته وی، استفاده از دانش و تکنیک های جدید صنعتی و بازاریابی مهمترین بخش توسعه صادرات کالاست که باید در کشور جدی گرفته شود.
سلیمانی دشتکی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از مبدا تا مقصد و به صورت قانونی و ریشه ای انجام شود و به اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا در مقصد منحصر نشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر مبارزه با پدیده فساد اقتصادی و تخلف های مالی در کشور افزود: دستگاه قضائی باید اصولی و بی طرف با فساد اقتصادی در کشور برخورد کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: حدود یکهزار واحد تولیدی و صنعتی فعال در این استان وجود دارد که هم اینک با 50 درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.
سید نعیم امامی با بیان اینکه توان تولید صادرات محور چهارمحال و بختیاری 87 تا 90 میلیون دلار است، اظهار کرد: مطابق برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری میزان صادرات کالاهای غیرنفتی این استان 102 میلیون دلار برای سال جاری هدفگذاری شد.
به گفته وی، در هشت ماهه گذشته حدود 71 میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شد که 68 درصد هدفگذاری صادرات برای امسال، محقق شد.
امامی افزود: حدود 80 درصد صادرات کالای این استان به کشور عراق است که با بروز اتفاقات نظامی و امنیتی در این کشور، تولید و صادرات چهارمحال و بختیاری دچار چالش می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا از کشور در شرایط کنونی بحران و تحریم اقتصادی، سربازان جبهه دفاع و تولید کشورند.
سید محمدرضا نبوی اظهار کرد: وابستگی بازرگانی به سفارتخانه، تعرفه بالای صادرات و قاچاق کالا و ارز مهم ترین مشکلات صادرکنندگان در کشور و به خصوص این استان است.
شرکت تولید کننده لوازم خانگی برفاب، شرکت میرزائیان به عنوان صادرکننده کالا، صنایع موکت چاپی مصور، مصنوعات پلاستیکی بابک متال، سیلندر گاز همایون گاز و شرکت مهرافزون صادرکننده محصولات کشاورزی در این مراسم تجلیل شدند.
در این مراسم از دستگاه های اجرایی حامی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری نیز تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار