استاد دانشگاه:
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: ایران پس از سالها توانست جایگاه اولیه خود را در اوپک به دست آورد که این حاکی از دیپلماسی موفق دولت یازدهم است.
کد خبر: ۳۳۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 04 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، محمود بخشی نژاد افزود: ایران توانست با وجود مشکلات ناشی از فشارهای بین المللی جایگاه برتر خود را در سازمان اوپک به دست آورد و نشان دهد نقش تعیین کننده ای در تصمیم های این سازمان دارد.
وی ادامه داد: مدیریت صحیح وزیر نفت و همراهانش در نشست اخیر اوپک اعضای این نشست را متقاعد کرد تا سهمیه تولید و صادرات نفت ایران به دوران قبل از تحریم ها برگردد و به این ترتیب ایران به جایگاه واقعی و تعیین کننده خود در اوپک دست یافت.
بخشی نژاد با تاکید بر نقش برجام در موفقیت های دیپلماسی کشور تصریح کرد: نقش برجام و استفاده مناسب از فرصت های پسابرجام نکته بسیار مهمی است که منجر به موفقیت ایران در نشست اخیر اوپک شد چرا که اگر برجام شکل نمی گرفت این موفقیت برای ایران حاصل نمی شد.
این کارشناس مسائل اقتصادی، افزایش قیمت نفت را از دیگر دستاوردهای اجماع اعضای اوپک برشمرد و گفت: بلافاصله پس از این اجماع قیمت نفت در حدود 10 درصد افزایش پیدا کرد که این موضوع می تواند اثرات مثبتی بر اقتصاد کشور بگذارد.
بخشی نژاد خاطرنشان کرد: بی شک ایستادگی ملت ایران و تحمل سختی های دوران تحریم نیز نقش مهمی در تحقق موفقیت های دولت یازدهم و از جمله دستاورد اوپک دارد.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند، پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار