نماینده مجلس:
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت ایران در متقاعد کردن اعضای اوپک در کاهش تولید نفت بدون کم شدن سهم ایران، تدبیر مسئولان دولت یازدهم در عرصه بین المللی است.
کد خبر: ۳۳۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 04 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، خدیجه ربیعی افزود: این موفقیت در رشد درآمد عمومی و تکمیل زیرساخت های صنایع پایین دست صنعت نفت تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی متقاعد کردن اعضای اوپک در تولید نفت و رعایت سهم ایران در این شرایط حساس زمانی را یک پیروزی در دیپلماسی و ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین المللی دانست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان اقتصادی کشور باید از فرصت طلایی به دست آمده استفاده کرده و با درآمد حاصل از خام فروشی نفت، زیرساخت ها و طرح های نیمه تمام پتروشیمی و غیر فعال را تکمیل و تجهیز نمایند.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش وزیر نفت در اوپک قابل تحسین است و این رویداد اقتصادی تاثیر مستقیمی در معیشت مردم خواهد گذاشت.
وی اظهار کرد: اگر چه بخشی از وابستگی به نفت در سال های تحریم کم شده و هزینه های جاری از منابع دیگر تامین می شود، اما درآمد حاصل از صادرات نفت باید برای تقویت صندوق توسعه ملی هزینه شود.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی با پیشنهاد ایران بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار