دکترای هوش مصنوعی:
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و دکترای هوش مصنوعی گفت: علم رباتیک در کنار مزایای مهم می تواند معایبی را نیز برای جامعه به همراه داشته باشد که این باعث نگرانی نیروی کار می شود.
کد خبر: ۳۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 05 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، رضا روحانی در نشست نخستین دوره فناوری صنعت رباتیک ایران در تالار خیام دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد افزود: یکی از معایبی که برای توسعه علم رباتیک در صنعت مطرح می شود ، بیکاری نیروی کار است که ربات ها جانشین کارگران می شوند.
وی گفت:یکی دیگر از معایب علم رباتیک مصرف انرژی ربات هاست که این مصرف انرژی هزینه بر است و تمامی مردم نمی توانند از این علم بهره مند شوند.
روحانی اظهار کرد:علم رباتیک از سال 1920نخستین بار مطرح شد و بعد از آن در صنایع به ویژه صنعت خودروسازی کاربردی شد.
به گفته وی، یکی از مهمترین مزایای ربات ها خستگی ناپذیری آن هاست و این باعث می شود در صنعت بیشترین بهره وری و کاربرد را داشته باشند و جایگزین نیروی کار شوند.
وی گفت: اکنون در علم رباتیک از ربات ها خودران استفاده می شود و علم رباتیک آینده درخشانی در بین کشورها خواهد داشت.
روحانی افزود:جمعیت ربات‌ها به سرعت در حال افزایش است و این رشد در ژاپن دو برابر سایر کشورها شده است و کشورهای دیگر نیز به دنبال استفاده از علم رباتیک هستند.
به گفته وی، علم رباتیک یک علم چند وجهی و متشکل از علوم مختلف از جمله برق ، مهندسی مواد، الکترونیک، کامپیوتر ، طراحی است .
در این نشست که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد برگزار شد، جمعی از دانشجویان و علاقه مندان با تازه ترین یافته های علوم رباتیک آشنا شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار