تابناک شهرکرد- نماینده مردم شهرستانهای فارسان کوهرنگ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی قوی و گفتمان منطقی دولت یازدهم، فضای غبارآلود سیاسی نفت در اجلاس اوپک را تبدیل به فضای اقتصادی کرد.
کد خبر: ۳۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 05 December 2016
به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری علی کاظمی اظهار کرد: پسابرجام نشان داد که مذاکره و گفتمان شفاف و منطقی می تواند موفقیت و گره گشا در مشکلات بزرگ بین المللی باشد.
وی متقاعد شدن اعضای اوپک در رعایت سهم نفت ایران بدون فضای سیاسی به ویژه کشور عربستان را نشان از زبان منطق و کارآیی دیپلماسی در پیشبرد اهداف بین المللی دانست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی غالب شدن نظر جمهوری اسلامی در نشست اخیر اوپک در زمان شیطنت اخیر مجلس آمریکا در تصویب و تمدید تحریم ایران، نشان از شناخت واقعی دنیا از منطقی بودن جمهوری اسلامی در منطقه است.
نماینده مردم شهرستانهای فارسان کوهرنگ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی، موفقیت مسئولان وزارت نفت در نهادینه کردن سهم تولید نفت ایران و کاهش کلی تولید در بین دیگر اعضا را تحسین کرد و تصریح کرد: این موفقیت برگ زرینی در اثبات اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی با پیشنهاد ایران بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند.
بنابر توافق اوپک، ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز آغاز خواهد کرد و بتدریج روزانه ٩٠ هزار بشکه به این رقم می افزاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار