مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: یخ زدگی 2 تالاب گندمان و چغاخور شهرستان بروجن در این استان جزیی و سطحی است.
کد خبر: ۳۴۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 25 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، شهرام احمدی افزود: در پی بارش برف و برودت هوا بخشی از تالاب های استان دچار یخ زدگی شد.
به گفته وی، براساس تعاریف زیست محیطی یخ زدگی تالاب زمانی اتفاق می افتد که بیش از 70درصد تالاب یخ زده باشد و زیستگاه تغذیه ای پرندگان از لحاظ تغذیه ای تامین نشود و پرندگان که به سمت این تالاب ها مهاجرت کرده اند، بازگردند.
وی اظهارکرد: هم اکنون بیش از130هزار پرنده در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند و هیچ مشکلی برای تامین آذوقه و تامین خوراک پرندگان آبزی و کنار آبزی نیز وجود ندارد.
احمدی گفت: با یخ زدگی کامل تالاب های استان کوچ پرندگان از تالاب ها آغاز می شود که هنوز این امر در تالاب ها مشاهده نشده است.
تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن قرار دارد و این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار