معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری از ریشه کنی بیسوادی در مناطق روستایی استان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 26 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مرتضی ارشادی درآستانه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی افزود: 15هزار و 243 بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال در بانک اطلاعات بیسوادان استان شناسایی و ثبت نام شدند که از این تعداد چهار هزار و 578 نفر در مناطق روستایی هستند.
وی اظهار کرد: براساس سیاست های تشویقی نهضت سوادآموزی در زمینه جذب سوادآموزان در مناطق روستایی و اهدای جوایزی 10 میلیون ریالی به هر سوادآموز پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد جذب و بیسوادی در مناطق روستایی ریشه کن شود.
به گفته وی، امسال 10هزار بن 10 میلیون ریالی به نام افراد بازمانده از دوره سوادآموزی در کشور تهیه شده که سهم استان چهارمحال وبختیاری از این تعداد چهار هزار و 578 بن است.
ارشادی گفت: این تعداد بن براساس لیست پالایش شده نهضت سوادآموزی بین مدیران مناطق 17گانه ادارات آموزش و پرورش استان توزیع شده و با همکاری بخشداران، فرمانداران توزیع می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 800 نفر در استان در دوره های سواد آموزی شرکت داشتند که تاکنون 104درصد عملکرد جذب سوادآموزی در استان بوده است.
وی گفت: سال آینده نیز با اجرای طرح پالایش بیسوادان در مناطق شهری امید است بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
ارشادی، با بیان اینکه هم اکنون یکهزار نفر در استان در حوزه سوادآموزی به صورت آموزش فرد به فرد در مقطع سوادآموزی و کلاسی در دوره انتقال و تحکیم مشغول فعالیت هستند، افزود: از سال آینده مشکل بیمه این آموزش دهنده ها برطرف خواهد شد.
طرح بن پاداش 10 میلیون ریالی سوادآموزی در هفت استان ایلام، یزد، قم، سمنان، بوشهر، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار