نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار تعدادی از اعضا مجمع نمایندگان و مسوولان استانی با وزیر ورزش و جوانان ، از تشکیل شورای حمایت از ورزش در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 28 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، تعدادی از اعضا مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، استاندار چهارمحال و بختیاری و مسوولان مربوطه در دفتر وزیر ورزش و جوانان با وی دیدار کردند.
علی کاظمی باباحیدری افزود:در این نشست کمبودها و مشکلات بخش ورزش استان و حوزه جوانان مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:به عنوان یک نماینده که مسوول هیات ورزشی هستم و در میادین ورزشی به عنوان ورزشکار و مربی نیز حضور داشته ام در این نشست از وزیر ورزش و جوانان درخواست کردم به صورت جدی از ورزش استان حمایت شود.
به گفته وی، در جلسه با وزیر ورزش و جوانان اعلام شد که چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته در رشته های همچون هندبال ، بسکتبال ، کشتی ، ورزش های رزمی ، دومیدانی و حتی فوتبال در لیگ های کشوری تیم داشته است ولی به خاطر مشکلات مالی و نبود پشتوانه های مالی ، اکنون در برای حضور در لیگ های برتر حال روز خوبی ندارد در حالی که برخی از بازیکنان استان برای حضور در لیگ های برتر به استانهای دیگر مهاجرت کرده اند.
وی گفت: در مرکز استان حتی یک زمین خوب و مناسب چمن برای مسابقات وجود ندارد و سرانه ورزشی در استان به ویژه در شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ و کیار بسیار پایین تر ازسرانه ورزشی در کشور است.
وی بیان کرد: تعدادی از پروژه های ورزشی در استان بیش از 10 از زمان آغاز ساخت آن می گذرد و هنوز به اتمام نرسیده است که در این راستا از وزیر ورزش و جوانان و استاندار برای اختصاص بودجه برای این طرح های نیمه تمام درخواست مساعدت شد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار گفت:اگر مشکل اسپانسری و حامی مالی هیات های ورزشی برطرف شود این استانها در رشته های مختلف در لیگ های برتر تیمداری خواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این دیدار بر توجه به برخی از رشته های ورزشی بومی و محلی از جمله تیراندازی و سوارکاری و توجه به ورزش پایه نیز تاکید شد.
به گفته وی، تعدادی از پروژ ه ها همچون خانه بوکس ، زمین چمن شلمزار ، سالن ورزشی آلیکو با تخصیص اعتبار ناچیز نیز قابل بهره برداری است.
رئیس هیات ورزشهای رزمی چهارمحال و بختیاری افزود: در ادامه این نشست نسبت به حمایت از تشکل های مردمنهاد جوانان و سمن ها تاکید شد که حمایت مالی از سمن ها از سوی وزیر ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت.
به گفته وی، وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست در خصوص توجه به بخش ورزش و جوانان استان نیز قول مساعد داد و از ایجاد خانه جوان در همه استانها خبر داد که این خانه در چهارمحال و بختیاری نیز ایجاد می شود.
کاظمی گفت:وزیر ورزش و جوانان همچنین در این نشست نسبت به اختصاص اعتبار برای افزایش سرانه ورزشی در شهرستان کوهرنگ اعلام آمادگی کرد.
چهارمحال و بختیاری اکنون دارای 60هزار ورزشکار بیمه شده است که تعدادی از این ورزشکاران در سطح ملی و بین المللی حایز رتبه های برتر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار