سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک سه هزار و 980 بیمار خاص و سرطانی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۵۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 29 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، گودرز امیری در کمیته بیماران خاص چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد یک هزار و 780 نفر بیمار خاص و 2 هزار و 200 نفر بیمار سرطانی هستند.
وی افزود: به منظور ارتقای خدمات رسانی به وضعیت درمانی و معیشتی بیماران خاص و سرطانی چهارمحال و بختیاری، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با همکاری دستگاه های اجرایی و حمایتی مربوطه در سریع ترین زمان ممکن نسبت به برگزاری همایش علمی با حضور خیران اقدام کنند.
امیری بیماران خاص را شامل چهار گروه هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و ام اس اعلام و تصریح کرد: اکنون خدمات و داروهای ایرانی این بیماران به صورت رایگان تامین و ارائه می شود.
وی یادآور شد: البته برخی بیماران علاقه به استفاده از داروهای خارجی دارند که دولت تنها برابر قیمت داروی ایرانی تعهد دارد و مابه التفاوت قیمت داروی ایرانی و خارجی را خود بیماران باید پرداخت کنند.
امیری تاکید کرد: هم اینک هیچ مشکلی در خصوص تامین داروی بیماران خاص و سرطانی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و داروی مورد نیاز به اندازه کافی در استان موجود است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اکنون یکهزار و 120 بیمار ام اس، 294 بیمار تالاسمی، 57 بیمار هموفیلی و 309 بیمار دیالیزی در استان به عنوان بیماران خاص خدمات دریافت می کنند.
زهرا حبیبی آلیکوهی تصریح کرد: تمامی خدمات و داروهای مورد نیاز این بیماران به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی از نیاز به پمپ مخصوص تزریق داروی آهن زدای بیماران تالاسمی خبر داد و یادآور شد: قیمت هر کدام از این پمپ ها برای استفاده به مدت سه سال 22 میلیون ریال است.
حبیبی آلیکوهی هزینه مورد نیاز برای تهیه پمپ مخصوص تزریق داروی آهن زدای بیماران تالاسمی را 6 میلیارد و 468 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: ارائه راهکارهای قانونی برای استفاده از اعتبارات دولتی و کمک خیران در این خصوص ضرورت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار