استاد دانشگاه:
تابناک چهارمحال وبختیاری - عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: اصلاح و تغییر نگاه افکارعمومی به ایران و شکست ایران هراسی از مهمترین دستاوردهای برجام به شمار می رود.
کد خبر: ۳۵۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 07 January 2017

به گزارش تابناک - احمد امین افزود: برجام تصمیم نظام و یک دستاورد ملی است که اگر شکل نگرفته بود امروز با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

وی ادامه داد: برجام یک توافق چند جانبه بین 6 کشور است و بدعهدی یک کشور نمی تواند به تنهایی آن را نقض کند، از همین رو نمی توان کلیت این توافق را زیر سوال برد.

امین با تاکید بر ارزیابی منصفانه برجام و عملکرد تیم دیپلماسی کشور تصریح کرد: برجام با هوشمندی نظام شکل گرفت و حمله های یکسویه به آن به منافع ملی لطمه وارد می کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهرکرد، احقاق حقوق ایران در صادرات نفت را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و گفت: رفع قطعنامه های سازمان ملل، تسهیل در جابه جایی ارز و رفع مشکلات حمل و نقل به ویژه در حوزه کشتیرانی و هوایی از دیگر دستاوردها به شمار می رود.

امین با بیان اینکه سیاه نمایی ها علیه برجام توجیهی ندارد، اظهار کرد: برخی مخالفان دولت بسیار فراتر از نقد رفته اند و با ارزیابی های غیرمنصفانه مصالح ملی را نادیده می گیرند.

رئیس جمهوری 12 دی ماه سال جاری در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم به تشریح برخی از دستاوردهای دولت به ویژه برجام پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار