نماینده مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس، شورای فقهی در بانک مرکزی فعال می شود.
کد خبر: ۳۵۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 12 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد، علی کاظمی باباحیدری افزود: بر این اساس و با تصویب ماده ١٨ برنامه ششم، مجلس نحوه انتخاب اعضای شورای فقهی را تعیین کرده است.
به گفته وی، این شورا باید با حضور پنج فقیه (مجتهد متجزی در حوزه فقه معاملات و صاحب نظر در مسائل پولی و بانکی)، رئیس کل یا معاون نظارتی بانک مرکزی، یک حقوقدان آشنا به مسائل پولی و بانکی و یک اقتصاد دان (هر دو با معرفی رئیس کل بانک مرکزی) تشکیل شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت آشنایی با بانکداری اسلامی با انتخاب مجلس ( به عنوان ناظر ) و یکی از مدیران عامل بانک‌های دولتی به انتخاب وزیر اقتصاد دو عضو دیگر شورای فقهی خواهند بود.
کاظمی گفت: قانونی شدن جایگاه شورای فقهی بانک مرکزی در قانون جدید بانکداری بدون ربا نقش بسیار مؤثری در تحقق بانکداری اسلامی دارد.
وی گفت: مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی برای تمامی نهادهای نظام بانکی قابل رعایت است و بانک مرکزی بر حسن اجرای مصوبات این شورا نظارت می‌کند.
ضرورت تشکیل شورای فقهی بارها مورد تاکید مراجع تقلید و علمای علم اقتصاد و بانکداری اسلامی قرار گرفته بود که با تصویب مجلس اعضا آن این شورا را فعال می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار