تابناک چهارمحال وبختیاری - مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شهرکرد گفت: تاکنون 86 هکتار بافت فرسوده در شهرکرد شناسایی شده است که از نظر کارشناسان کشوری برای احیاء بافت فرسوده به ازای هر هکتار، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است
کد خبر: ۳۵۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 12 January 2017

به گزارش تابناک - اکبر شاهوردی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده و تاریخی نقش هویت محور در شهرها دارند که سیاست‌ها با توجه به اقتضای اقلیم و شرایط محیطی در مورد چگونگی احیاء در هر دوره متفاوت بوده است.

وی افزود: تاکنون 86 هکتار بافت فرسوده در شهرکرد شناسایی شده است که از نظر کارشناسان کشوری برای احیاء بافت فرسوده به ازای هر هکتار، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این میزان اعتبار برای احیاء بافت فرسوده در شهرداری موجود نیست و در این زمینه نیاز به مشارکت مردم است.

شاهوردی چگونگی احیاء بافت فرسوده را از برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: محوریت و پایه اساسی طرح از میدان امامزادگان دو خاتون با پیش‌بینی چهار بال آغاز شد و تاکنون بال یک، دو و چهار به صورت مشارکتی نوسازی شده است که تملک و ساخت بال سوم ( ضلع شرقی امامزاده) براساس طرح مصوب ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: احیاء و زنده‌سازی محل‌های شناسایی شده توسط کارشناسان رویکرد سال آینده سازمان خواهد بودتا هویت‌بخشی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی تقویت شده به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت با حفظ اصالت و یکپارچگی در محدوده‌ها و محله‌های هدف بیش از پیش دنبال شود.

شاهوردی گفت: تقویت و توانبخشی همه جانبه محدوده‌ها و محله‌های هدف با حداقل مداخله از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای بازگرداندن شرایط ایده‌آل بر اساس سند ملی راهبردی احیاء در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون 11 هزار متر مربع از املاک واقع شده در معابر شهری توسط این سازمان آزادسازی و بازگشایی شده و همچنین طرح 3.6 هکتاری میدان امامزادگان دو خاتون، بازار میلاد و پارکینگ طبقاتی یزدان از دیگر برنامه‌های سازمان در نوسازی بافت فرسوده بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: حدود 200 قطعه پلاک در این محدوده‌ها با همکاری مردم و حمایت شهرداری، سازمان نوسازی و بهسازی احیاء و نوساز شد و موردبهره‌برداری قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار