بدلیل فرسودگی شبکه انتقال؛
تابناک چهارمحال وبختیاری - مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال وبختیاری گفت: بدلیل فرسودگی 700 کیلومتر شبکه انتقال 33 درصد آب آشامیدنی روستایی این استان هدر می رود.
کد خبر: ۳۵۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 12 January 2017
به گزارش تابناک-  تورج احمد پور تعداد مشترکان آب و فاضلاب در مناطق روستایی استان را 85 هزارمشترک برآورد کرد و اظهار کرد: تعداد 775 روستا با جمعیتی بیش از 350 هزار نفر در این خطه، 517 روستای دارای بالای 20 خانوار زیر پوشش و خدمات شبکه آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارد.

وی طول شبکه آب و فاضلاب روستایی استان را بیش از یکهزار و 200 کیلومتر ذکر کرد و گفت: سالانه به طور متوسط 23 میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب روستایی برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال وبختیاری توسعه و تعویض شبکه فرسوده آب روستایی 110 کیلومتر در 2 سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان مناطق روستایی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

احمدپور افزود: در صورت تامین اعتبار عملیات بازسازی و تعمیر مابقی شبکه آب فرسوده مناطق روستایی با در نظر گرفتن اولویت کارشناسی انجام خواهد گرفت.

وی تعداد مجتمع های تامین آب مناطق روستایی استان را 16 مجتمع اعلام کرد و توضیح داد: 31 روستا در استان از طریق رونآب ها و چشمه به صورت مجتمع تامین می شود.

استان چهارمحال و بختیاری 900 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 40 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار