تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و جمع‌آوری 20 قلم کالای فاقد علامت استاندارد در سه ماهه سوم سال 1395 از سطح بازار این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 14 January 2017

به گزارش تابناک - عبدالله نظری با اعلام این خبر، اظهار کرد: کالاهای شناسایی شده شامل کیک و کلوچه، سرکه، ترشی سیر، پودر نوشیدنی، نخود و ذرت شیرین یخ زده، قند، شیشه پاک‌کن،سنگ روشویی، سنگ توالت، شیرآلات ساختمانی و بهداشتی،محافظ الکترونیکی، چند راهه برق، اجاق گاز، کرسی برقی، کمک فنر، شمع، وایر شمع، سیم بند تخت و ... است.

وی اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری و درج علامت استاندارد و کدرهگیری ذیل آن را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه بر روی برخی از کالاهای فاقد علامت استاندارد شناسایی شده، آدرس محل تولید درج نشده است و این نشان می‌دهد تولیدکنندگان این نوع کالاها بدون داشتن مجوزهای قانونی و بدون نظارت مراجع ذیربط، اقدام به تولید و توزیع کالای خود کرده‌اند.

نظری اضافه کرد: بر اساس تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان می‌تواند علاوه بر  اعلام جرم و درخواست تعقیب قضایی موضوع این ماده از مراجع قضایی، فرآورده‌های خارج از استاندارد و فاقد علامت استاندارد را از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و فروش جمع آوری و توقیف کند. 

مدیر کل استاندارد استان در پایان از همکاری و همراهی مردم قدردانی و از هم استانی­ها درخواست کرد که در صورت مشاهده کالاهای فاقد استاندارد، مراتب را با شماره تلفن 1517اطلاع دهند تا ضمن بازرسی، اقدامات لازم در خصوص جمع آوری این نوع کالاها از مراکز عرضه و فروش استان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار