تابناک چهارمحال و بختیاری- رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 4.5 میلیون تن موادمعدنی از معادن استان استخراج شد.
کد خبر: ۳۶۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 18 January 2017
به گزارش تابناک - بهزاد ابراهیمی اظهار کرد: سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ های تزئینی و نما، خاک نسوز و مواد اولیه سیمان بیشترین مواد معدنی استخراج شده از معادن استان است.
به گفته وی، هم اکنون 186 معدن با سرمایه گذاری یکهزار و 900 میلیارد ریال و یکهزار و 850 نفر اشتغال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
ابراهیمی ادامه داد: امسال تاکنون هفت پروانه بهره برداری و استخراج معدن در استان صادر شد که با راه اندازی این معادن برای 120 نفر فرصت شغلی فراهم می شود.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی امسال راه اندازی مجدد 10 معدن راکد در استان تعهد شده بود که تاکنون هشت معدن راه اندازی مجدد شده و دو معدن دیگر در دست اقدام و پیگیری است.
ابراهیمی افزود: راه اندازی دو مجتمع معدنی 'حمزه علی و جونقان' نیز برای سال جاری تعهد شده بود که تاکنون در مجتمع حمزه علی شش پروانه بهره برداری و در مجتمع جونقان پنج پروانه بهره برداری معدن صادر شده است.
بخشی از مواد معدنی استخراج شده در چهارمحال و بختیاری صادر و بخشی نیز برای فراوری به استان های دیگر ارسال می شود.
هم اینک حدود چهار درصد از معادن فعال کشور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار