تابناک چهارمحال و بختیاری - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:در دی ماه امسال با کاهش 16 درصدی بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده ایم.
کد خبر: ۳۶۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 18 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد مهرداد قطره سامانی گفت: میانگین بارندگی سال زراعی جاری( اول مهر تا 29 دی) در استان به 237میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 16 درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با کاهش 15 درصدی مواجه است.
وی ادامه داد: همچنین با وجود چندین مرتبه بارش برف در دی ماه، ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد صفر است این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ارتفاع برف در حدود یک متر بوده است.
قطره سامانی در ادامه از عبور موج ضعیف بارشی از استان خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه با عبور موجی، بارش باران و برف و وزش باد در برخی مناطق، به خصوص در مناطق غربی پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش های موثر استان در میانه های بهمن و اسفندماه رخ می دهد، خاطرنشان کرد: بر این اساس تا پایان دی و اوایل بهمن احتمال بارش برف و باران گسترده ای وجود ندارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار