رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:
تابناک چهارمحال و بختیاری - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از به صفر رسیدن مرگ مادران باردار از سال گذشته تاکنون با انجام اقدامات جدی در اصلاح و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 18 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد مرتضی هاشم‌زاده گفت: چهارمحال و بختیاری از استان‌هایی است که به دلیل کمبودها و فاصله بسیار با نرم کشوری در شاخص‌های مختلف نیازمند خدمات است.

وی با اشاره به اینکه استان در حوزه سلامت پیش از انقلاب، شرایط سختی را داشته است، تصریح کرد: قبل از انقلاب دو بیمارستان کوچک با خدمات اندک در استان وجود داشت و در شهرهای دیگر به جز شهرکرد و بروجن پزشکان خارجی خدمات نیم‌ بندی را در بحث درمان به مردم ارائه می‌کردند.

هاشم‌زاده ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب مباحثی در خصوص شبکه بهداشت و درمان در کشور مطرح و در سال 64 برنامه ریزی‌هایی انجام شد و با سامان یافتن دانشگاه علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شکل گرفت.

وی گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکنون تلاش بر این بوده است که این دانشگاه ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده داشته به نحو احسن انجام و اجرا کند.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه امروزه خدمات سلامت با 30 سال گذشته قابل قیاس نیست، تاکید کرد: در جای جای استان اعم از کوچک‌ترین روستاها تا مرکز استان خدمات سلامت توسط تیم و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی  ارائه می‌شود و خوشبختانه طی سه سال گذشته ارائه خدمات سلامت در استان بسیار دگرگون شده است.

وی گفت: متاسفانه این استان در بحث ارائه خدمات تا رسیدن به نرم کشوری فاصله بسیاری دارد وامیدواریم بتوان با تلاش‌های بیشتر، آنچه در استان ارائه می‌شود هم تراز با نرم و متوسط کشوری باشد.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف دانشگاهی کارهای شاخص و چشم‌گیری انجام شده است، تصریح کرد: شبکه بهداشت نسبتا فراگیری همچون 111 مرکز جامع سلامت، حدود 314 خانه بهداشت و حدود 22 پایگاه که شامل 9 شبکه بهداشت برای هرشهرستان در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته دو شبکه بهداشت جدید در سامان و بن راه‌اندازی شده است که تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین پرسنل فراهم شد.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه فضاها، امکانات و تجهیزات سیستم بهداشتی در دولت یازدهم کاملا دگرگون شده است، گفت: امروزه افراد با نگاه و روبه رو شدن با هر مرکز یا خانه بهداشت متوجه خواهند شد که تجهیزات و فضاهای موجود تعمیر و نوسازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در حوزه بهداشت از نظر متراژ فضاهای جدید، استانداردسازی فضاها و تجهیزات خریداری شده میزان عملکرد دولت نسبت به دوره گذشته پنج برابر افزایش یافته  که رشد بسیار چشمگیری است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از مراکز فاقد پزشک عمومی و دندانپزشک بودند، گفت: در حال حاضر بیش از 100 پزشک از نقاط مختلف کشور در حال فعالیت و ارائه خدمت در استان هستند تا مردم با کمال آرامش و امنیت بتوانند خدمات سلامت را دریافت کنند و دغدغه‌ای نداشته باشند.

هاشم‌زاده با اشاره به وجود 20 دندانپزشک در استان، ادامه داد: این تعداد اندک جوابگوی مردم استان نبود که در طی سه سال گذشته 25 دندانپزشک از سراسر کشور در استان مستقر و در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده منجر به اصلاح و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی شده است، خاطرنشان کرد: درسال گذشته و امسال مرگ و میر مادران باردار در استان به صفر رسیده است که با توجه به شعار ارتقاء سواد سلامت و خود مراقبتی برای مردم در این حوزه تلاش می‌شود مشکلات موجود رفع و دغدغه‌های مردم برطرف شود.

هاشم‌زاده در پایان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی از جمله دانشگاه‌های تیپ سه بوده که امسال 30 امین سال تاسیس این دانشگاه است و در پنج اسفند ماه جشن 30 سالگی با حضور روسا و مسئولین و همچنین تمامی دست‌اندرکارانی که موجب رشد و ارتقاء و کسب توفیقات این دانشگاه شدند، برگزار خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار