رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تخفیفات مصوب برای احداث اماکن گردشگری در شیراز گفت: تخفیفات در نظر گرفته شده چشم‌پوشی از درآمد کوتاه‌مدت برای دستیابی به رونق اقتصادی پایدار است.
کد خبر: ۳۶۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 18 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: غلام مهدی حقدل شامگاه در آیین افتتاح مرکز تخصصی گردشگری مذهبی و تاریخی این شهر اظهار داشت: امروز یک ورود موفق از طرف شهرداری را در بحث گردشگری شاهد هستیم و شهرداری شیراز به لطف خدا با تدبیر شورا یک نقش برجسته و بی‌بدیل در مسائل فرهنگی و گردشگری پیدا کرده است.

وی افزود: اتفاقی که همه آرزوی آن را داشتند و منتظر بودند حضور پر‌رنگ و پشتیبانی شهرداری در این حوزه را ببینند در شورای چهارم محقق شد و شورای چهارم با تلاش کمیسیون‌های فرهنگی و گردشگری دو واقعه بزرگ را رقم زد که یکی افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و گردشگری و دیگری احداث زیر ساخت و ارائه تسهیلات برای رونق گردشگری بود.

حقدل اضافه کرد: ما تنها شهر ایران هستیم که بابت فعالیت‌های گردشگری اعم از ساخت هتل و اقامتگاه بوم‌گردی تخفیفات وسیعی لحاظ کرده و عوارض بسیار اندکی دریافت می‌کنیم که این کار در دراز‌مدت شهر را رونق بخشیده و فرصت‌های پایدار شغلی که توسط گردشگری فرهنگی، تاریخی، مذهبی و پزشکی ایجاد می‌شود چند برابر تخفیفی است که اکنون ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: این کمک‌هایی که شهرداری و شورا انجام می‌دهند ظرفیت‌های بالقوه گردشگری را بالفعل می‌کند چنانکه بیان شده هر سرمایه‌گذار در بافت قدیم فضاهای گردشگری ایجاد کند از عوارض و قوانین حذف پارکینگ معاف می‌شود تا افراد دلگرم شوند و سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس شورای شهر شیراز یادآور شد: از طریق باز زنده‌سازی فضاهای بافت تاریخی و فرهنگی در جبران سیاست‌های نادرست گذشته می‌کوشیم که بافت اصیل شیراز را که به مرکز اعتیاد و قاچاق و اتباع غیرمجاز بدل شده بود دوباره رونق ببخشیم.

وی متذکر شد: شورا و شهرداری از درآمدهای کوتاه مدت چشم‌پوشی کردند تا به رونق بلند‌مدت منطقه بافت قدیم شیراز کمک کنند که گردشگری مذهبی و تاریخی به طور قطع منجر به رونق اقتصادی این منطقه و شهر خواهد شد.

حقدل بیان کرد: در استان ما به هر دلیل، صنعت به قدرت استان‌های دیگر نبوده و البته برخی مسئولان استان‌های همجوار مانند اصفهان که به سمت صنعت رفته‌اند به شدت از آلودگی و مشکل کمبود آب ضربه می‌خورند و در شرایط فعلی که اعتبارات عمرانی برای ایجاد صنعت هم محدودیت دارد گزینه گردشگری در ایجاد درآمد پایدار و اشتغال در دسترس‌ترین گزینه پیش روی شیراز گردشگر‌پذیر و مملو از جاذبه است.

وی عنوان کرد: در این چند سال پس از انقلاب، شیراز در هیچ دوره‌ای تا به این اندازه شاهد رشد نبوده که در بخش گردشگری، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، سرمایه‌گذاری و فضای سبز شاهد یک رونق شتابان هستیم و در همه جای شهر شاهد یک کارگاه عمرانی برپا شده است.

این عضو شورا افزود: در 6 ماهه نخست کمک‌های دولت به شهرداری شیراز صفر بوده و ما البته مشکلات دولت را درک می‌کنیم اما نمی‌توانیم به مردم خدمات ارائه ندهیم بلکه باید آنگونه که شایسته مردم این شهر است خدمات عالی را به مردم ارائه دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال پروژه‌های نیمه‌تمام مانند پل کابلی ولیعصر، فاز دو خط یک قطار شهری، پروژه میدان معلم و کوهسار مهدی به شهروندان هدیه داده شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: 60 جلسه با حضور 30 پژوهشگر برگزار و 80 اثر پژوهشی در اتاق فکر گردشگری ارائه شد که نقشه راه گردشگری مذهبی و تاریخی شهر شیراز تدوین شده و مواردی اعم از شخصیت‌های مدفون در شاهچراغ، میراث مادی و معنوی مسجد بغدادی که ثبت سینه‌زنی قطاری را نتیجه داد و شخصیت‌شناسی افراد مدفون در دارالسلام و آداب نوروز و بسیاری موارد دیگر در ذیل آن قابل اشاره است.

احمد همتی افزود: در این راستا بنا شد برای انتقال فرهنگ دیرپای شهر شیراز ضمن نگاهداری میراث معنوی در گالری و نگارخانه مرکز تخصصی گردشگری مذهبی و تاریخی، فرصتی برای معرفی فرهنگمان به گردشگران به وجود بیاید که گاه ما با برخی از این کشورهایی که گردشگران آن به بازدید شیراز می‌آیند ارتباط و تعامل فرهنگی رسمی نداریم و ایجاد این مرکز نوعی دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار