تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی موزه آثار سنگی در مجموعه کاخ قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 05 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی با اعلام این خبر افزود: در این موزه که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گشایش یافته مجموعه ای از آثار سنگی، سرستون، پایه ستون سنگ تزئینی و سنگ قبرهای دوره صفویه و قاجاریه به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: این سومین موزه سنگ پس از موزه سنگ مجموعه تاریخی فرهنگی چالشتر و موزه سنگ قلعه دزک در استان است که به بهره برداری رسیده و بی شک در معرفی تاریخ بشر اهمیت بسزایی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، تعداد موزه های این استان را 15موزه برشمرد و گفت: از این تعداد، مجموعه موزه های قلعه چالشتر، 2 موزه پوشاک و سنگ قلعه دزک، موزه مشروطه جونقان وموزه صنایع دستی شلمزار زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و مابقی موزه ها با مشارکت بخش خصوصی اداره می شود.
در موزه قلعه چالشتر اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام، موزه باستان شناسی شهرکرد و در موزه فرخشهر اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی، موزه قلعه دزک انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف استان و در موزه قلعه جونقان صنایع دستی و تاریخ مشروطیت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار