نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش عظیم و بیعت چهره به چهره عشایر بختیاری این استان در 19 بهمن ماه 1357 با بنیانگذار جمهوری اسلامی برگ زرینی در تاریخ پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 07 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در این روز به یاد ماندنی، مردم انقلابی و غیور چهارمحال وبختیاری با حرکت خودجوش از مناطق عشایری و روستایی با امام راحل (ره) بیعت کردند و انزجار خود را از دولت شاپور بختیار اعلام کردند.
وی درخشش عشایر و روستاییان این استان در دوران دفاع مقدس و تقدیم صدها شهید و قرار گرفتن در سنگر تولید را گواه بر وفاداری این قشر زحمتکش دانست.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این برهه از زمان نیز هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولید در ستاد اقتصاد و مقاومتی تعریف شده است.
وی توقع کم و تلاش مضاعف را از ویژگی های عشایر و جامعه روستایی ذکر کرد و گفت: قوه مقننه و مجریه نیز در چند سال گذشته توجه ویژه ای به جامعه عشایر و روستایی داشته که تعریف ردیف بودجه جدید برای عشایر در برنامه ششم توسعه موید این ادعاست.
کاظمی باباحیدری گفت: یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق روستایی و عشایری این استان، معرفی زیرساخت های گردشگری به مردم و جذب سرمایه گذار در این بخش است که این موضوع در دستور کار مجلس و دولت با جدیت در دست پیگیری است.
همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام (ره) به میهن اسلامی، بیش از یکهزار و 500 نفر از ایل بختیاری و مناطق روستایی استان با حرکت خودجوش در روز 19 بهمن 1357 با رهبر انقلاب بیعت کردند و فریاد 'بیزاری از بختیار و شاه' سر دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار