تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی و معدوم سازی پرندگان خانگی در 5 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق روستایی 'گرمدره'، 'حیدری' و'شیخ شبان' شهرستان بن و روستای خراجی شهرستان کیار از توابع این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 12 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی از آماده باش کامل ماموران دامپزشکی شهرستان های این استان از زمان مشاهده نخستین مورد مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه را یادآور شد و اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص پیشگیری و شناسایی کانون های آلوده انجام شده است.
وی به وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 15 استان کشور درگیر این بیماری هستند و چهارمحال و بختیاری نیز شانزدهمین استان است که در 5 کانون بیماری مشاهده شده است.
نجاتی در ادامه افزود: کانون بیماری در منطقه های یاد شده با معدوم سازی همه پرندگان خانگی مناطق مورد نظر در حال انجام است.
استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه های بزرگ چون کارون، زاینده رود و دز و داشتن چندین تالاب مطرح کشور، بهترین زیستگاه برای پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار