تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: سارقانی که قصد تخریب و سرقت اثر تاریخی «نبشته رخ» متعلق به دوران صفویه را داشتند، توسط یگان حفاظت و انتظامی این اداره کل متواری شدند.
کد خبر: ۳۷۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 14 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مصطفی هادیپور افزود: عده ای فرصت طلب برای یافتن گنج وعتیقه اقدام به جایه جایی سنگ نوشته تاریخی نبشته رخ کرده بودند که با حضور بموقع ماموران حفاظت، متواری شدند.
وی اظهار کرد: سنگ‌ نبشته رخ یکی از آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری به ابعاد حدود 2 مترمربع و در گردنه 'رخ' در 15 کیلومتری مسیر شهرکرد - اصفهان واقع است.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این اثر تاریخی سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی افزود: این کتیبه در دیواره شمالی کوه رخ نگاشته شده که معرف احداث مسیر جدیدی در گردنه رخ در هنگام سفر شاه عباس دوم صفوی در سال 1062 هجری قمری از این مسیر به سمت کوهرنگ است.
هادیپور گفت: وضعیت سنگ‌ نبشته کوه رخ بدلیل فاصله با منطقه مسکونی و کوهستانی بودن مکان آن، نیاز به حفاظت و امکانات امنیتی بیشتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار