در پی شیوع آنفلوآنزا:
تابناک شهرکرد- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از کنترل و ممنوعیت در جابه جایی طیور و پرندگان زینتی در پی شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 15 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: معدوم سازی طیور و پرندگان زینتی در کانون های مشکوک به بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در برخی از نقاط استان جنبه بهداشتی و پیشگیری از این بیماری دارد.
وی در ادامه از شناسایی، معدوم سازی و پاکسازی 8 کانون مشکوک به آلودگی بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در شهرستانهای بن، کیار و بروجن طی چند روز اخیر خبر داد و اظهار کرد: برنامه ریزی برای قرنطینه و معدوم سازی پرندگان بومی در کانون های آلوده با سرعت درحال انجام است.
نجاتی با اشاره به کنترل و نظارت کارشناسان بر مرغداری های گوشتی و تخمگذار فعال استان تصریح کرد: تولید و کشتار طیور در استان با دقت تحت کنترل ماموران شبکه دامپزشکی استان قرار دارد و نگرانی خاصی وجود ندارد.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامتی و اطمینان از تهیه پروتئین سالم از خرید مرغ زنده و یا ذبح شده خارج از شبکه توزیع بهداشت و دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را به مسئولان اطلاع دهند.
نجاتی توضیح داد: ماموران شبکه دامپزشکی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در آماده باش کامل بسر می برند و تاکنون کانون های مشکوک به این بیماری کنترل و مهار شده است.
پیش از این نیز محدودیت تردد در تالاب های چهارمحال و بختیاری به عنوان مامن پرندگان مهاجر آبزی اعمال شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار