تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان میزبان هفت شهید گمنام هستند و تمهیدات لازم برای تشییع این شهدا در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۳۸۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در ستاد هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف دفن شهدای گمنام در مناطق مختلف کشور محسوب می شود.
وی افزود: مکان یابی برای دفن شهدای گمنام و پیش بینی امکانات لازم در این مکان ها را ضروری است.
امیری تصریح کرد: مدیریت فرودگاه بین المللی شهرکرد حداکثر تا چهارشنبه هفته جاری در خصوص مراسم استقبال و حمل شهدای گمنام در زمان ورود آنها به این استان تعیین تکلیف کند.
وی یادآور شد: استفاده از تربیون نماز جمعه و بیان ائمه جمعه و جماعات، هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در ارتقای تبلیغات این موضوع دارد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: در شهرستان هایی که شهدای گمنام در آنها خاکسپاری می شود باید ستاد هماهنگی استقبال‌‌، تشییع و خاکسپاری تشکیل و هماهنگی های لازم انجام شود.
امیری تاکید کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی، شست و شوی مسیر تشییع، اطلاع رسانی سطح شهر و فراخوان عمومی در مرکز چهارمحال و بختیاری بر عهده شهرداران است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روز سه شنبه دهم اسفند امسال هفت شهید گمنام وارد استان می شود.
سرهنگ پاسدار عباس عباسی تصریح کرد: 2 پیکر شهید گمنام در شهر گندمان و 2 پیکر مطهر دیگر در شهر فرادنبه شهرستان بروجن، 2 پیکر در شهر دستنا شهرستان کیار و یک پیکر نیز در دانشکده فنی پسران شهرکرد خاکسپاری می شود.
وی افزود: تشییع عمومی این شهیدان روز چهارشنبه یازدهم اسفند امسال از میدان انقلاب شهرکرد تا میدان امامزادگان دو معصوم (س) این شهر انجام و نماز بر پیکر پاک آن ها اقامه می شود.
عباسی اظهار کرد: پیکر پاک این شهیدان پس از تشییع و اقامه نماز به شهرهای مورد نظر منتقل و خاکسپاری می شود.
برنامه وداع با شهیدان گمنام سه شنبه شب دهم اسفند 1395 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.
تاکنون پیکر 109شهید گمنام در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به خاک سپرده شده که میعادگاه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار