تابناک چهارمحال وبختیاری- مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تحقق 121 درصدی تعهدات دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 21 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید عباس جزایری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال جاری نسبت به ورود افراد پذیرفته شده و واجدالشرایط در استخدامی‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به تحقق 121 درصدی تعهدات دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی در استان، تصریح کرد: طی سال جاری زمینه اشتغال 10 هزار و 196 نفر  در استان فراهم شد در حالی‌که تنها اشتغال‌زایی هشت هزار و 371 نفر مدنظر بود.

جزایری ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد شغل، تصریح کرد:  امسال، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان نقش بسزایی در زمینه ایجاد اشتغال ایفا کردند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری و اداره‌کل راه و شهرسازی طی سال جاری به ترتیب زمینه اشتغال 95 و شش نفر را فراهم کردند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز  185 درصد تعهدات خود را محقق کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حرکت سیستم اشتغال به سمت الکترونیکی شدن لازم است اتحادیه یا صنف حوزه فناوری تشکیل شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز اظهار کرد: حدود 18 درصد دانشجویان استان در رشته‌های فناوری اطلاعات تحصیل  و یک هزار و 838  نفر 838 طی سال گذشته فارغ‌التحصیل شدند.

مرتضی سقایی با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان رشته فناوری اطلاعات در سال گذشته، تصریح کرد: متأسفانه تمامی این افراد (905 آقا و 933 خانم) بیکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل نظام صنفی این حوزه برای برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی، ایجاد مرکز گردشگری و تجارت الکترونیک و راه‌اندازی سامانه فروش محصولات بومی در استان ضرورت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار