تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری از جانمایی و استقرار 23 کلاس درس سیار برای 236 دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 28 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حاتم خالدی اظهار کرد: این تعداد دانش آموز نیمه نخست سال تحصیلی جاری را در مناطق قشلاقی استان خوزستان و ادامه سال تحصیلی را در فصل بهار در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری سپری می کنند.
وی از آماده سازی امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان برای استقرار در استان را یادآورشد و گفت: بخشی از فضای فیزیکی کلاس های درس به صورت کانکس و بخشی نیز در چادرهای مخصوص برپا خواهد شد.
رئیس آموزش وپرورش عشایری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، شیر سهمیه ای دانش آموزان عشایر بدون وقفه هنگام کوچ و در زمان استقرار توزیع خواهد شد.
خالدی از تهیه پوشاک شامل (پیراهن و شلوار) و کفش برای دانش آموزان عشایری توسط فرد خیر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از تحویل سال جدید البسه تهیه شده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
7400 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و در 167 باب واحد آموزشی عشایری به تحصیل اشتغال دارند.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 143 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار