تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 01 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد خلیل مقدم افزود: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتابهای مناسب، نهادکتابخانه های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود.
وی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در 5 بخش با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و مطالعه کتابهای مناسب از طریق مطالعه کتابهای مرتبط با سیره ائمه معصومین، شناسایی، معرفی و گوامیداشت تولید کنندگان و پدیدآوردگان کتاب های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار می شود.
به گفته وی،در بخش کودک، کتاب 10 قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها به نویسندگی مژگان شیخی، در بخش نوجوان کتاب ماه غریب من نوشته مجید ملا‌محمدی معرفی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش کودک شرکت کنندگان به دو شیوه نقاشی و تصویر سازی یا ارسال یک فایل ویدئویی کتاب را به دیگران معرفی و در بخش های دیگر نیز پرسشنامه مسابقه را دریافت و در این جشنواره شرکت کنند.
خلیل مقدم اظهارکرد: در بخش بزرگسالان نیز کتابهای با موضوع زندگی به سبک خورشید به نویسندگی مهدی غلامعلی، مهارتهای زندگی در سیره رضوی نوشته محمدرضا شرفی و بانوی ملکوت نوشته آیت‌الله علی کرمی ‌جهرمی و کتاب چلچراغ به نویسندگی جلیل عرفان‌منش معرفی شده است.
به گفته وی ،در بخش خانواده نیز مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می شود.
وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌های مسابقه از تاریخ 19 فروردین 1396 به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه و آثار خود را تا یکم تیرماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی الکترونیکی farhangi@iranpl.irو درگاه الکترونیکی نهاد کتاتبخانه های عمومی کشور www.iranpl.ir ارسال کنند.
به گفته وی ،در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان 5 هزار و 448 نفر شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 407 نفر در بخش آنلاین و چهار هزار و 41 نفر در بخش مکتوب بودند.
یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) است و این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار