تابناک شهرکرد- رئیس انجمن آسیب‌های اجتماعی ایران گفت: استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌هایی است که آمار خودکشی در آن بالا است.
کد خبر: ۳۸۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 01 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کوروش محمدی در ستاد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به یافته‌های طرح آمایش سرزمین سابق، در حوزه اجتماعی مشخص شد که آمار خودکشی در چهارمحال و بختیاری بالا است.
وی با اشاره به اینکه آمار طلاق در این استان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، تصریح کرد: اغلب افراد ساکن در استان‌هایی با مدیریت و عقاید سنتی، هنگام مشاجره خانوادگی عمل خودکشی را جایگزین طلاق می‌کنند.
محمدی اظهار کرد: متأسفانه شرایط استان چهارمحال و بختیاری از نظر سهم تولید ناخالص ملی، در آمد سرانه ملی و توزیع کارگاه‌های صنعتی در کشور ناچیز است.
رئیس انجمن آسیب‌های اجتماعی ایران افزود: تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی  (ره) در این استان کافی و  همچنین میزان سرقت نیز در این استان ناچیز است.
وی با اشاره به عدم تعادل در توزیع واحدهای تحقیقاتی در کشور، تصریح کرد: واحدهای تحقیقاتی در کشور توزیعی نامتعادلانه دارند به گونه‌ای که 0.8 درصد از واحدهای تحقیقاتی کشور در استان چهارمحال و بختیاری و 54.3 درصد در استان تهران مستقر هستند.
محمدی افزود: در حال حاضر نرخ آسیب‌های اجتماعی در کشور همچون اعتیاد، طلاق، مفاسد جنسی و تکدی‌گری رو به افزایش است.
رئیس انجمن آسیب‌های اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: همچنان در جامعه معضل فقر و بیکاری وجود دارد و جوانان را به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق می‌دهد.
وی نوع مهاجرات در این استان را مهاجرت معکوس دانست و گفت: به دلیل عدم توسعه  امکانات، بسیاری از افراد ساکن این استان به استان‌های برخوردار مهاجرت کرده‌اند.
محمدی خاطرنشان کرد: همواره باید با اراده‌ای ملی و مداوم در قالب برنامه‌ای جامع و کامل از وقوع  آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار