مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت یازدهم تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان به 407کانون رسید.
کد خبر: ۳۸۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 06 March 2017
جواد کارگران دهکردی در آستانه فرارسیدن 18اسفندماه سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری افزود:دایر شدن این تعداد کانون در مساجد چهارمحال و بختیاری ،از میزان تعیین شده در برنامه پنجم توسعه برای استان نیز بیشتر است.
به گفته وی،براساس برنامه پنجم توسعه باید 25درصد از مساجد این استان دارای کانون فرهنگی هنری می شدند که اکنون این میزان به 49درصد رسیده است و دو برابر برنامه پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد:از این تعداد کانون 249باب در سطح مساجد روستایی و 158کانون نیز در شهرهای استان فعال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد:در سطح استان 28کانون فرهنگی هنری مساجد به صورت تخصصی فعالیت می کند و 40خانه نور در کانون های مساجد فعال است.
به گفته وی،کانون های فرهنگی هنری مساجد در مصلاها، دانشگاه ها و حتی زندان های استان نیز فعال شده است.
کارگران تعداد کتب موجود در کتابهای خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد را 35هزار عنوان اعلاک کرد و یادآور شد: در سطح کانون های استان 160 باب کتابخانه مخزن دار وجود دارد.
دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون 16هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد عضویت دارند که در تابستان ها این اعضا افزایش می یابد.
حجت الاسلام مراد یوسفی افزود: در سطح کانون ها هر ساله جشنواره های مختلف ،طرح اوقات فراغت ،تجلیل از مروجان فرهنگی کانون مساجد،طرح قرآنی 'مدهامتان ' و برنامه های قرآنی،فرهنگی و هنری برگزار می شود.
اکنون بیش از 900 مسجد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در تعدادی از این مساجد کانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است.
کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از 24سال است که در کنار مساجد و حسینیه ها فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار