تابناک چهارمحال وبختیای- رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد از رکود بازار پوشاک شب عید در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 11 March 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- منصور کیانی اظهار کرد: امسال وضعیت فروش در بازار پوشاک شب عید در استان نا مطلوب و  فروش حدود 50 درصد کمتر بود .

وی از رکود بازار پوشاک شب عید در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: هم اکنون 100 واحد صنفی به دلیل رکود بازار اقدام به اجرای طرح فروش فوق‌العاده کرده‌اند.

کیانی میزان رشد قیمت در بازار پوشاک استان را طی سال جاری 10 درصد اعلام کرد و گفت: این افزایش قیمت با توجه به تورم چندان عجیب نیست، و نسبت به دیگر کالاها این رشد ناچیز بوده است .

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد در خصوص نحوه قیمت‌گذاری  انواع پوشاک، تصریح کرد: فروشنده یا تولیدکننده پوشاک، تنها می‌تواند 20 درصد به قیمت خرید یا تولید خود اضافه کند، به عبارت دیگر اگر حاشیه سود از این رقم فراتر برود تخلف صورت گرفته است.

کیانی خاطرنشان کرد: بازرسان اتحادیه پوشاک به صورت مستمر از واحدهای صنفی این بخش بازرسی می‌کنند و فروشندگان موظف به رعایت قوانین هستند .

وی از وجود یک هزار و 200 واحد صنفی در این اتحادیه خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد این واحدها به علت رکود بازار، غیر فعال هستند .

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد با اشاره به وضعیت اقتصاد فعلی جامعه، توان پایین مردم برای خرید و کاهش شدت سردی هوا در زمستان سال جاری، تصریح کرد: فروش پوشاک زمستانه نیز، حدود 50 درصد در سال جاری کاهش داشت .

وی عدم حمایت از تولید، تعلق گرفتن 40   درصد ارزش افزوده به مواد خام از جمله الیاف، نخ، پارچه و نبود توان رقابتی با چین و ترکیه را از دلایل کاهش فروش پوشاک دانست و گفت: امسال تقاضا پوشاک بسیار اندک بود و این کاهش تقاضا باعث نارضایتی اعضای اتاق اصناف شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد در پایان مسئولان استانی خواستار شد که با حمایت بیشتر از تولید، چرخه اشتغال و اقتصاد را رونق ببخشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار