تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 11 هزار و 127 شغل از سوی نهادها و دستگاه های اجرایی استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 12 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدعباس جزایری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان افزود: درحالی که دستگاه های اجرایی استان متعهد به ایجاد 9 هزار و 121 شغل در سال جاری بودند اما با تلاش های انجام گرفته شاهد تحقق 125 درصدی این تعهد هستیم.
وی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را 40.2 درصد اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان و افزوده شدن جمعیت جویای کار به جمعیت فعال سبب شده تا شاهد افزایش نرخ بیکاری در استان باشیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان اظهار کرد: برای اجرای این طرح در مرحله نخست 15 روستا در 9 شهرستان استان هدفگذاری شده است.
محمود تقی پور با بیان اینکه آموزش های ارائه شده از سوی فنی و حرفه ای بسترساز اشتغالزایی است، افزود: طی سالجاری 13 هزار و 832 نفر در بخشهای مختلف دولتی آموزش های لازم را در حوزه های مختلف فرا گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 177 آموزشگاه دولتی و خصوصی فنی و حرفه ای ویژه خواهران و برادران در سطح استان فعال است که از این تعداد 157 آموزشگاه آزاد، 13 مرکز دولتی ثابت و 5 مرکز سیار است.
در این نشست 2 شغل جدید تحت عنوان 'تولید، تهیه و بسته بندی روغن شترمرغ' و 'تولید پودر قارچ' با تصویب اعضا به شغل های فعال در استان اضافه شد.
همچنین چهار فقره طرح اشتغالزایی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارگره معرفی شده بود، برای دریافت تسهیلات در این کارگروه به تصویب رسید.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده در پایگاه مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری 19.8 درصد اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار