تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال وبختیاری گفت: در دولت یازدهم حدود 38هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.
کد خبر: ۳۹۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 13 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیامک سلیمانی دشتکی در همایش تجلیل از نخبگان و مخترعان استان در مجتمع لاله شهرکرد اظهار کرد: با وجود اینکه نرخ بیکاری به خصوص در این استان نگران کننده است، اما در مدت سه ساله فعالیت دولت تدبیر و امید،برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی تلاش زیادی شد.
وی افزود: در حالی که برای راه اندازی کارخانه های تعطیل شده سه هزار و 600میلیارد ریال در نظرگرفته شده بود به همت مسئولان استانی این رقم به بیش از 4 هزار میلیارد ریال رسید.
سلیمانی، آمار بالای نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری را ناشی از افزایش تقاضا و نرخ مشارکت دانست و افزود: با افزایش نرخ رشد اقتصادی، جوانان وارد عرصه فعالیت های اقتصادی و متقاضی کار شدند.
سلیمانی، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری بالاترین رقم مشارکتی در کشور را داراست، تصریح کرد: این نرخ در این استان طی فعالیت دولت یازدهم حدود6 درصد رشد داشته است که این امر دلیل برای افزایش نرخ بیکاری متاثر از افزایش تقاضا در بازار کار بوده است.
وی، سرازیر شدن حجم بالایی از متولدین دهه 60 به بازار کار همزمان با فعالیت این دولت را از دیگر دلایل افزایش نرخ بیکاری عنوان کرد.
سلیمانی در ادامه با تشریح نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: برای دمیدن روح امید در جوانان باید از ظرفیت و استعداد آنان برای تشکیل شرکت های دانش بنیان بهره گرفت.
وی بر راه اندازی فضای تحقیقاتی سازمان یافته برای علم آموزی نخبگان تاکید کرد.
رییس بنیاد نخبگان چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش از نخبگان با عنوان سرمایه های ملی فنا ناپذیر نام برد و گفت: در کشورهای پیشرفته توجه دولتمردان به منابع انسانی معطوف شده است.
مجتبی بنیادیان، از چهارمحال و بختیاری با عنوان استانی با ظرفیت بالای ثروت انسانی نام برد و افزود: سالانه حدود 10دانشجوی مشغول به تحصیل در داخل استان و بیش از 100دانشجوی این استان در دانشگاه های خارج استان با کسب رتبه های برتر تحصیلی مشمول جوایز بنیاد نخبگان می شوند.
وی بیان کرد:از سال 89 که این بنیاد در چهارمحال وبختیاری تاسیس شد تاکنون 278دانشجوی ممتاز،برگزیده جشنواره و المپیادها و رویدادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی و رتبه های دو رقمی کنکور سراسری زیر پوشش خدمات بنیاد نخبگان قرار گرفته اند.
بنیادیان، در این همایش توجه بیشتر مسئولان به نخبگان و مخترعان و بهره برداری بیشتر از استعدادهای انان را خواستار شد و بیان کرد: نخبگان نیز باید در قبال خدماتی که در کشور دریافت کرده اند احساس مسئولیت داشته و درصورت طی پله های ترقی از خدمت به وطن و استان خود غافل نشوند.
در این همایش که با حضور نخبگان و مخترعان استان در مجتنع لاله شهرکرد برگزارشد، از دارندگان مدال نقره المپیاد زیست شناسی،مدال برنز المپیاد ادبی وریاضی،رتبه های دورقمی کنکور سراسری ودانشجویان مشمول جایزه بنیاد نخبگان استان در سال 95 تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار