تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه شروع کوچ بهاره عشایر به مناطق ییلاقی این استان 110 هزار و 785 راس دام سبک عشایر در مناطق قشلاقی شهرستانهای ایذه، لالی و شوشتر توسط 3 اکیپ اعزامی از این استان در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
کد خبر: ۳۹۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 13 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- دکتر عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در زمان شروع تقویم کوچ عشایر یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک عشایر کنترل و در برابر بیماریهای دامی واکسینه خواهند شد.
وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های واگیر دار زوج سمیان از جمله گاو، گوسفند و بز است که در صورت بروز بیماری باعث خسارات اقتصادی زیادی به دامداران می شود.
وی مراتع و مناطق ییلاقی استقرار عشایر کوچرو در شهرستانهای مختلف استان را عاری از هرگونه بیماری دامی دانست و گفت: بنابر وظیفه ذاتی شبکه دامپزشکی همه دام های که قصد ورود به استان را داشته باشند را کنترل و در برابر بیماری ها واگیردار دامی وارد عمل می شود.
سال گذشته بیماری تب برفکی بیشترین خسارت مالی را به دامداران و عشایر چهارمحال و بختیاری وارد کرد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 146 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون 500 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) بزرگترین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار