تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 11 درصد بارش ها در سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت: افزایش دمای هوا و کاهش بارش برف سبب شده تا هم اکنون ارتفاع برف در ارتفاعات استان به صفر برسد.
کد خبر: ۴۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 04 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: درحالی که از ابتدای فروردین ماه جاری بارش های بهاری خوبی را در استان شاهد هستیم، اما این بارش ها نتوانسته کسری بارش ها را نسبت به دوره مشابه در بلندمدت جبران کند.
وی میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 475 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش ها برای رسیدن به وضعیت نرمال 534 میلیمتر باشد.
قطره سامانی تصریح کرد: همچنین ارتفاع برف در کوهرنگ که باید 32 سانتیمتر باشد به سبب بارش باران و افزایش دمای هوا صفر شده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش محسوس دما از صبح امروز، خاطرنشان کرد: صبح امروز دمای شهرکرد به منفی چهار درجه کاهش یافت و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت و تا 21 فروردین بارشی در استان پیش بینی نمی شود.
 چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
بیش از 9 سال است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار