تابناک چهارمحال وبختیاری- متخصص طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: پراکندگی گرده‌های گل در فصل بهار و ورود آن‌ها به مخاط بینی و تحریک سینوس‌ها، باعث مستعد شدن بدن انسان به آلرژی بهاری می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 05 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمد امین افرا اظهار کرد: آنچه در طب اسلامی در خصوص فصل بهار آمده این است که در این فصل بدن انسان هم زنده و  هرگونه ماده زائد آماده تخلیه از بدن می‌شود و یکی از دلایل آلرژی نیز خروج همین مواد زائد است.

 وی افزود: به راحتی می‌توان آلرژی فصل بهار را با توجه به نوع و شدت با روش‌های طب اسلامی و گیاهان دارویی درمان کرد.

 افراخاطرنشان کرد: پراکندگی گرده‌های گل در فصل بهار و ورود آن‌ها به مخاط بینی و تحریک سینوس‌ها، باعث مستعد شدن بدن انسان به آلرژی بهاری مانند آبریزش بینی و حساسیت پوستی می‌شود.

این متخصص طب اسلامی گفت: کاسنی، شاتره، گشنیز و پنیرک پونه از داروهای گیاهی هستند که می‌توان برای درمان حساسیت پوستی این نوع آلرژی مصرف کرد.

وی اظهار کرد: اگرچه با کمک آنتی‌هیستامین‌ها تا حدودی این علائم بر طرف می‌شود ولی باید در نظر داشت  این نوع بهبود موقتی است و قطع آبریزش بینی مانع دفع بیماری خواهد شد.

افرا آلرژی بهاری را موجب رطوبت سینوس‌ها دانست و گفت: عطسه رطوبت سینوس را خارج می‌کند و برای این منظور می‌توان از انفیه کندوش استفاده کرد.

 وی افزود: استفاده از روغن‌های گرم مانند روغن شترمرغ، بادام تلخ و سیاه دانه روی پیشانی از جمله راهکارهای طب سنتی برای بهبود علائم آلرژی است.

این متخصص طب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حجامت نیز باعث مقاوم شدن سیستم ایمنی بدن و مانعی برای ابتلا به آلرژی بهاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار