تابناک چهارمحال وبختیاری- مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری از نجات جان 2 خانم دراین استان توسط کارشناسان اورژآنس 115 استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 05 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن ابراهیمی افزود: کارشناسان فوریتهای پزشکی اورژآنس 115 استان در 48 ساعت گذشته جان 2 خانم 64 ساله و 20 ساله را نجات دادند.
وی گفت: در یک عملیات امداد رسانی خانم 64 ساله 'دشتکی' از توابع شهرستان اردل که دچار عقرب گزیدگی شده بود توسط تکنسین های فوریتهای پزشکی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان اعزام کردند.
به گفته وی، در مسیر بیمارستان این خانم دچارایست قلبی و تنفسی می شود که کارشناسان اورژانس 115 عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را آغاز می کنند و دربیمارستان اردل به کمک پرسنل بیمارستان موفق می شوند بیماررا ازمرگ حتمی نجات دهند.
ابراهیمی افزود: در حادثه دیگر تکنسین های فوریتهای پزشکی خانم 20 ساله ای نیز که در دانشگاه شهرکرد دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود را به زندگی بازگرداندند.
وی گفت: تکنسین های فوریتهای پزشکی در این ماموریت پس از چک علائم حیاتی بیمارعملیات احیای قلبی و ریوی را آغاز و پس از 20 دقیقه بیمار را به زندگی بازگرداندند و پس از احیا بیمار به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل شد.
به گفته وی، برای انجام این دو ماموریت 2 دستگاه آمبولانس به همراه 4 تکنسین فوریتهای پزشکی به محل های حادثه اعزام شدند.
از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یکهزار و 719 ماموریت توسط کارشناسان اورژانس 115 استان انجام شد.
که از این تعداد ماموریت 418 مصدوم تصادفی، 53 مصدوم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و مابقی ماموریت های دیگر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار