تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سال 95 فرایند مجوز سلامت صادرات 4 هزار و 687 تن خوراک آبزیان به کشورهای عراق، آذربایجان و قرقیزستان از سوی این اداره نظارتی انجام شد.
کد خبر: ۴۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 05 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی صدور 75 تن ماهی منجمد به کشورعراق، 11 تن ماهی تازه و 522 تن شیر خشک به کشور امارات را از دیگر موارد صادرات مواد غذایی پروتئینی و مواد غذایی سالم و بهداشتی به خارج کشور در سال 95 از استان اعلام کرد.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور 55 راس گاو شیری اصلاح شده به کشور افغانستان در سال گذشته را یادآورشد و گفت: دام های صادرشده از نظر سلامت از سوی ماموران دامپزشکی کنترل و واکسینه آنها نیز در برابر انواع بیماری دامی انجام شده است.
وی چهارمحال و بختیاری بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی کشور عنوان کرد و گفت: طبق برآورد کارشناسان سال گذشته بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی سالم و کنترل سلامت شده در استان تولید شد.
نجاتی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی با نظارت بر مزارع پرورش ماهی توسط 11 نفر مسئول فنی بهداشتی و نیز انجام آزمایش های لازم، سرکشی و نظارت توسط کارشناسان دولتی شرایط لازم برای صادرات محصولات تولیدی مزارع پرورش ماهی فراهم کرده است.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری،رونق صدور مواد غذایی سالم و مشتری پسند به خارج از کشور از دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی دراین استان عنوان کرد .
چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و دز و داشتن آب و هوای مطلوب مستعد پرورش ماهیان سردابی و قطب پرورش دام سبک و سنگین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار