تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار سامان گفت: اجرای 20 طرح به منظور اشتغال‌زایی شش هزار نفر در شهرستان سامان از برنامه‌های سال جاری است.
کد خبر: ۴۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 06 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سعید صالحی با اشاره به انتخاب شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل مناسبی در شهرستان سامان در زمینه کشاورزی، خدمات، بازرگانی، صنایع تبدیلی و گردشگری و توسعه آن وجود دارد.

وی افزود: اجرای 20 طرح به منظور اشتغال‌زایی شش هزار نفر در شهرستان سامان از برنامه‌های سال جاری است.

فرماندار سامان ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه‌های متولی و حمایت‌های فرادستی، عملیاتی شدن طرحی همانند طرح گردشگری دهکده المپیاد ورزشی در زمینی به مساحت 250 هکتار قابل انجام است.

صالحی با اشاره به لزوم رفع موانع تولید و اشتغال، تصریح کرد: در این صورت در صنایع تبدیلی و سایر ظرفیت‌های شهرستان نیز می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: رفع موانع احتمالی قانونی از جمله کسب مجوز زیست محیطی، کسب اجازه تغییر کاربری اراضی و تامین آب توسط ارگان‌های متولی در راستای اعطای مجوز در چارچوب قانون می‌تواند در قالب طرح‌های کشاورزی، خدمات و صنعت اشتغال‌زایی قابل توجهی را موجب شود.

صالحی اظهار کرد: برخی از طرح‌های کشاورزی و گردشگری میان 50 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در همین راستا موظف و موکلف می‌دانیم تا پایان سال جاری 12 کارگروه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و به تعداد مورد نیاز ستاد رفع موانع تولید تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال تاکنون حوادثی مانند سرمازدگی در سطح شهرستان اتقاف نیوفتاده است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه سال جاری 150هزار تن محصولات همانند خشکبار آماده برای صادرات در داخل و خارج از کشور، برداشت شود.

فرماندار سامان در خصوص صادرات بادام استان به خارج از کشور و وارد شدن آن پس از فراوری به داخل، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امکان انجام این امر در شهرستان وجود دارد.

صالحی اضافه کرد: زیر ساخت‌های لازم برای فراوری بادام در شهرک‌های صنعتی 1 ، 2 و شوراب صغیر شهرستان فراهم است و از سرمایه‌گذاران در سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری در این مکان‌هادعوت می‌شود که در این صورت زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر نیز محیا خواهد شد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاران خواست از ظرفیت‌های شهرستان سامان بخصوص در گردشگری دیدن کرده و در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار