نماینده مجلس؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات کالای تولید شده در داخل، فلج کننده کارخانه‌های تولیدی است، اظهار کرد: با تقویت و غنی‌سازی دانش و فناوری، کیفیت تولید داخل را بایستی به حد اعلا رساند.
کد خبر: ۴۰۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 10 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی اظهار کرد: با توجه با اینکه سال‌های 95 و 96 تحت عنوان اقتصادمقاومتی نامگذاری شد، نشان از اهمیت تکیه بر استعدادها و قابلیت‌های داخلی است.

وی افزود: راه پیشرفت کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است و با توجه به این مهم ایجاد بسترهای تولید که منجر به اشتغال می شود بایستی در سرلوحه برنامه‌های تمامی ارگان‌ها قرار گیرد.

ربیعی تصریح کرد: همیت به ایجاد بسترهای تولید که منجر به اشتغال میشود بایستی در سرلوحه اهداف قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل، جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند و ارائه تسهیلات مناسب توسط بانک‌ها از جمله اقداماتی است که بایستی در راستای تولید و اشتغال انجام شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیز بر پایه اقتصاد دانش بنیان است که فعالیت قوی شرکت‌های دانش بنیان را می‌طلبد.

ربیعی تاکید کرد: نام‌گذاری مجدد امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی نشان از عمق حساسیت نسبت به وضعیت بازار کار، نرخ بالای بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان، اهمیت به معیشت و بنیان خانواده‌ها و حل نگرانی و دغدغه ملت است.

وی بیان کرد: اقتصاد پایدار، تولید و اشتغال در واقع به یگدیگر گره خورده‌اند وضمن اینکه اصول اقتصاد مقاومتیدرون‌زا بودن،برون گرایی و مهم‌تر از آن دانش بنیان بودن است،نخست باید حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان در راستای هرچه غنی‌تر شدن در عرصه دانش فنی انجام شود.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر دانش داخل از فناوری‌های دیگر کشورها نیز باید به نحوی صحیح بهره جست و نقش شرکت‌های دانش بنیان بسیار قابل توجه است.

ربیعی با اشاره به لزوم تامین سرمایه مورد نیاز برای تبدیل علم به تولید و ایجاد اشتغال، تصریح کرد: بانک‌ها نباید با ارائه تسهیلات با نرخ بالا و ایجاد موانع بزرگ سر راه تولید، انگیزه تولید کنندگان را سلب کنند.

وی ادامه داد: اگر چرخه تولید متوقف شود هرگز اشتغال شکل نخواهد گرفت.

ربیعی در خصوص کنترل واردات و صادرات در کشور، افزود: عملکرد مناطق ویژه اقتصادی در کشور باید به گونه‌ای شکل گیرد که صادرات تقویت و واردات کالاهای تولید داخل متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه واردات کالای تولید شده در داخل، فلج کننده کارخانه‌های تولیدی است، اظهار کرد: با تقویت و غنی‌سازی دانش و فناوری، کیفیت تولید داخل را بایستی به حد اعلا رساند.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اهداف مهم اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال همه ارگان‌ها باید به طور جدی وارد عمل شوند تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار