تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار کوهرنگ بر تسریع در بازگشایی و بازسازی 350 کیلومتر ایلراه های عشایری این شهرستان در آستانه کوچ بهاره به مناطق ییلاقی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 10 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی زمانپور در جلسه شورای عشایر شهرستان کوهرنگ از دستگاه های اجرایی متولی امور عشایر، منابع طبیعی، دامپزشکی، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی منطقه خواست تا قبل زمان تقویم کوچ بهاره (نیمه دوم اردیبهشت ماه) زمینه استقرار عشایر در منطقه را مهیا کنند.
وی، تخریب و سیلابی شدن بخش عمده از ایلراه های مسیر حرکت کوچ در گردنه ' تاراز، لاسوزنی، ماربره ، شاه منصوری و چری' در بارندگی های فصل پاییز و زمستان گذشته در شهرستان را یادآورشد و تصریح کرد: برای بازگشایی مسیرهای عبور کوچ عشایر در مدت زمان باقی مانده، همت و تلاش مضاعف مسئولان متولی محلی و استانی را می طلبد.
فرماندار کوهرنگ تامین امنیت عشایر کوچرو در بین راه را برعهده عوامل نیروی انتظامی دانست و گفت: اتحادیه عشایری با تمهیدات اندیشیده شده در خصوص حضور عاملان توزیع خود در مسیر کوچ، سوخت فسیلی، گاز مایع و مایحتاج اولیه زندگی ، این قشرمولد و آسیب پذیر را تامین خواهد کرد.
زمانپور تعداد جمعیت عشایر پیش بینی شده برای ورود به مناطق ییلاقی شهرستان کوهرنگ در فصل بهار امسال را حدود 12 هزار نفر به همراه 800 هزار راس دام اعلام کرد و گفت: بیش از 60 درصد از دام عشایر چهارمحال و بختیاری در مناطق ییلاقی کوهرنگ مستقر می شود.
چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار