تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از نجات جان دو کوهنورد که بر اثر سقوط از کوه دچار آسیب شده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 15 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محسن ابراهیمی اظهار کرد: طی تماس تلفنی روز گذشته با مرکز پیام اورژانس 115 مبنی بر سقوط آقای 52 ساله از کوه میانکوه جونقان بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 و کارشناسان فوریت‌های پزشکی  به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس پس از رسیدن به دامنه کوه به دلیل صعب العبور بودن جاده پس از یک ساعت کوهپیمایی به محل حادثه می‌رسند.

ابراهیمی افزود: مصدوم که دچار خونریزی و آسیب سر و صورت و اندام‌ها شده بود پس از بند آوردن خونریزی و ثابت کردن اندام‌ها و سرم درمانی توسط کارشناسان اورژانس 115 به کمک نیروهای هلال احمر به وسیله برانکارد به دامنه کوه منتقل و از آنجا با آمبولانس اورژانس به بیمارستان فارسان منتقل می‌شود.

به گفته وی، این ماموریت حدود 4 ساعت به طول انجامید.

وی همچنین از نجات مرد 41 ساله توسط پرسنل اورژانس 115 استان خبر داد و اضافه کرد: بدنبال اعلام یک مورد سقوط در ارتفاعات بالا دست کارخانه سیمان کد سفید دشت، کارشناسان اورژانس سریعا به محل اعزام و پس از طی مسافتی کوهپیمایی مشخص شد که مصدوم در 50 متری قله واقع شده است.

ابراهیمی گفت: با راهنمایی افراد محلی پس از گذر از تونل فجر و دور زدن مسیر کوه امبولانس تا نزدیکی محل وقوع حادثه همراه با امدادگران هلال احمر هدایت و مابقی مسیر تا محل حضور مصدوم کوهنوردی شد.

وی ادامه داد: اقدامات درمانی و ثابت سازی اندام مصدوم توسط کارشناسان اورژانس 115 انجام شد و توسط برانکارد به کمک پرسنل هلال احمر به داخل امبولانس اورژانس 115 انتقال و به بیمارستان کاشانی منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار