تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار و 600 تن خوراک آبزیان با استانداردهای بین‌المللی توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی و با حمایت و نظارت و هدایت مدیریت صنایع کشاورزی این سازمان به دیگر کشورها صادر شد
کد خبر: ۴۱۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 19 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح‌الله غریب با اعلام این خبر، اظهار کرد: این میزان خوراک آبزیان به کشورهای عراق، ارمنستان، آذربایجان و قرقزیستان به ارزش چهار میلیون و 500 هزار یورو صادر شده است .

 وی با اشاره به اینکه شش کارخانه‌ فعال تولید خوراک آبزیان در استان وجود دارد، افزود: درسال گذشته بیش از 110 هزار تن خوراک آبزیان در این کارخانه‌ها تولید شد .

غریب با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی کشور است، تصریح کرد: درسال گذشته بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی این استان تولید شده است .

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: آموزش، مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و حمایت‌های دولت دلیل افزایش تولید این ماده پروتئینی در استان بوده است .

چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و دز و داشتن آب و هوای مطلوب، مستعد پرورش ماهیان سردابی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار