تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری از ارتقای طرح لیبل گذاری به منظور تعیین نوع و مرغوبیت گوشت قرمز استحصالی، نخستین بار در کشتارگاه صنعتی شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 19 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد-سعید جعفریان افزود: نصب برچسپ لیبل؛ نوع گوشت، کیفیت، زمان تولید، دمای مناسب نگهداری و محل ذبح و مشخصات کشتارگاه را بر روی لاشه مشخص می کند.
وی با اشاره به نقش موثر کشتارگاه ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم، هدف از اجرای این طرح را انجام نظارت دقیق و کنترل لاشه های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف در واحدهای عرضه سطح شهرعنوان کرد.
وی افزود: لیبل گذاری ردیابی دقیق منشاء تولید و تضمین سلامت و نوع کیفیت گوشت را ممکن می سازد.
جعفریان بیان کرد: این طرح نظارتی از فروردین ماه سال جاری اجرا شده تا شهروندان از سلامت محصولات تولیدی آگاه شوند.
وی با بیان اینکه در طرح برچسب گذاری هرگونه سوء استفاه در عرضه گوشت بی کیفیت کاهش می یابد، اظهار کرد: با عملیاتی شدن این طرح عرضه نوع گوشت نیز برای مشتری قابل شناسایی است.
وی تصریح کرد: برچسب ها ضد آب و غیر قابل کپی برداری است.
مدیر کل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری از تامین و ذخیره سازی بیش از 550 تن گوشت مرغ منجمد به منظور تثبیت و تعادل بازار مصرف خبر داد و ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم از این میزان فرآورده خام ذخیره شده 53 هزار ریال در بازار عرضه می شود.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال برای عرضه گوشت سفید مورد نیاز بازار استان، بویژه در ماه مبارک رمضان هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.
استان چهارمحال وبختیاری 900 هزار نفر جمعیت دارد که اغلب ساکنان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار