تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه هتل‌داران، رستوران‌ها و طباخان شهرستان شهرکرد از ممنوعیت گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 20 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- منوچهر اعلایی ظهار کرد: رستوران‌ها اجازه دریافت حق سرویس از مشتریان ندارند و  تنها می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند.

وی افزود:  در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه ( دریافت حق سرویس) حتماً با متخلفان برخوردهای لازم انجام می‌شود.

رییس اتحادیه هتل‌داران، رستوران‌ها و طباخان شهرستان شهرکرد، مالیات بر ارزش افزوده را از چالش‌های برخی فعالان این صنف گزارش کرد و گفت: تمامی اغذیه فروشان مشمول اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیستند واین قانون تنها برای چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها اعمال می‌شود. 

اعلایی در خصوص نحوه‌ نرخ‌گذاری قیمت انواع غذاها در رستوران‌های مختلف گفت: قیمت غذاها براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و منطقه قرار‌گیری رستوران، دکوراسیون، میزان حقوق پرسنل، مالیات و هزینه حامل‌های انرژی در این قیمت‌گذاری موثر هستند.

وی افزود: همه هزینه‌های جاری یک رستوران به علاوه هزینه‌ تهیه مواد اولیه برای پخت تعیین کننده قیمت غذا در رستوران‌ است و در نهایت هر رستورانی 20 درصد سود به هزینه‌های جاری خود اضافه و قیمت غذاهای خود را اعلام می‌کند.

رییس اتحادیه هتل‌داران، رستوران‌ها و طباخان شهرستان شهرکرد افزود: بیشترین میزان شکایات مردم  از این بخش در سال گذشته مربوط به چلوکبابی‌ها به دلیل نوع گوشت مصرفی بود که خوشبختانه پیگیری‌های لازم بعمل آمد.

اعلایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر روند فعالیت رستوران‌ها نظارت‌های لازم از سوی اتحادیه وارگان‌های مربوطه انجام می‌شود و به شکایات در اولین فرصت رسیدگی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار