رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوهرنگ خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کوهرنگ گفت: تا پایان تابستان 96 نخستین سود مشمولان سهام عدالت پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 08 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرج چراغپور اظهار کرد: طرح سهام عدالت با عنوان "آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی" از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت در تاریخ 9 بهمن‌ماه 1384 در دولت وقت به تصویب هیأت وزیران رسید.
وی افزود: تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همان روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال 85 مطابق ماده 7 آیین‌نامه اجرایی پیش گفته، در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: طرح مورد بحث بنا بر اساسنامه شرکت، کارگزاری سهام عدالت اهدافی همچون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی در بین اقشار کم‌درآمد، کاهش خطرات ناشی از تمرکز دولت، بهبود توزیع ثروت و درآمد و تسریع در روند خصوصی‌سازی را دنبال می‌کند.
وی تصریح کرد: از آغاز فرآیند نام‌نویسی در طرح سهام عدالت از آغاز سال 85 تا اوایل سال 96 بیش از 53 میلیون نفر ثبت‌نام کردند که نام‌نویسی از افراد باقی‌مانده در آینده صورت خواهد گرفت.

چراغپور عنوان کرد: مشمولان طرح سهام عدالت از تاریخ 31 فروردین‌ماه امسال در اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی با مراجعه به سامانه نسبت به ورود و ثبت شماره شبا بانکی که حساب بانکی مرتبط با آن قابلیت واریز به آن حساب را داشته باشد اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر حساب متعلق و منحصر به یک نفر است به طور مثال اعضای یک خانوار 3 نفره باید 3 حساب بانکی مجزا به اسم تک‌تک افراد خانواده داشته باشند و برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی نیز باید شماره حساب شبا به نام خود آن‌ها باز شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم قانونی واریز نخواهد شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کوهرنگ گفت: به آن دسته از افرادی که تا قبل از سال 87 مشمول سهام عدالت شده‌اند، از محل سود عملکرد سال‌های 85 و 86 مبالغی به عنوان سود پرداخت شده است و  با احتساب اقساط 10 ساله به علاوه تخفیف‌ها و نیز آورده نقدی مشمولان سهام عدالت تاکنون به ارزش 24 هزار و 500 میلیارد تومان سهام عدالت به مشمولان آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ارزش روز این دارایی‌ها به دو برابر یعنی حدود 54 هزار میلیارد تومان در بازار افزایش یافته است و بر اساس گزارش سازمان خصوصی‌سازی به محض ورود نخستین سود نقدی شرکت‌ها در سامانه سهام عدالت حداکثر تا پایان تابستان 96 نخستین سود مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد. 
چراغپور در پایان گفت: همه کسانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت نشده‌اند در آینده‌ای نزدیک با باز شدن مجدد سایت مذکور می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار