تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از تنش آبی در شهرهای بروجن، فرادنبه، سفید دشت و فرخشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 08 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری افزود: نصب شیرهای فشارشکن و شیرهای کنترل دبی، زون بندی شبکه، حفر چاه، اجاره چاه و اجرای طرح های انتقال آب از جمله اقداماتی است که برای رفع مشکل تامین آب در این استان بکار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 144 چاه در استان وارد مدار شده است، تصریح کرد: کاهش مخازن آب زیرزمینی و کاهش میانگین بارندگی در استان سبب شده تا با خشکسالی متوالی مواجه شویم که این وضعیت، صرفه جویی در مصرف آب را اجتناب ناپذیر کرده است.
بیگلری همچنین به مشکل آب شهر سامان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر با گرم شدن هوا و حضور گردشگران شاهد افت فشار و قطعی آب شرب بخشی از نقاط مرتفع شهر سامان هستیم که شرکت آبفا برای رفع چنین مشکلاتی علاوه بر ساخت تصفیه خانه و راه اندازی بخشی از آن، ساخت آبگیر را در زمستان سال گذشته آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری در عین حال گفت: تعدادی از اهالی روستای همجوار مانع اجرای طرح آبگیر شده اند که دلیل این ممانعت تاثیر مسائل حریمی است که آبگیر ذکر شده بر روی ساخت و سازهای این منطقه می گذارد.
بیگلری با بیان اینکه تاکنون اجازه ای مبنی بر اجرای آبگیر و خط انتقال آب به این شرکت داده نشده است، افزود: ضمن درخواست از مردم سامان برای صرفه جویی در مصرف آب این قول داده می شود که به محض رفع مساله اجتماعی در کمترین زمان ممکن پروژه آبگیر و اجرای خط انتقال آب به اتمام برسد.
هم اکنون 217 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار